Διάκριση στο διαγωνισμό "Βραβείο Αειφόρου Σχολείου"
Ειδική διάκριση απέσπασε το σχολείο μας από τη συμμετοχή του στον 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βραβείο Αειφόρου Σχολείου για το σχολικό έτος 2012-2013.
Το Βραβείο Αειφόρου Σχολείου είναι ένας διαγωνισμός μεταξύ σχολείων για το συνολικό «πρασίνισμα» του σχολείου, ή, καλύτερα, για τον προσανατολισμό όλης της σχολικής κοινότητας προς την αειφορία και διοργανώνεται από την Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (Συμβούλιο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης).
Το αειφόρο σχολείο είναι ένα σχολείο χαρούμενο, ήρεμο, ασφαλές, προοδευτικό, ένα σχολείο στο οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες χαίρονται να φοιτούν, ένα σχολείο που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να αναπτύξουν τα ταλέντα, τις ικανότητές τους και την κριτική σκέψη, ένα σχολείο που δίνει χρόνο για αναστοχασμό, που δείχνει κατανόηση και αγάπη για όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από την επίδοσή τους στα μαθήματα, ένα σχολείο εργαστήρι της ζωής και της χαράς.
Το «Αειφόρο Σχολείο» είναι ένα εφικτό όραμα, μια εφικτή ουτοπία. Η βασική ιδέα του «Αειφόρου Σχολείου», είναι η ενσωμάτωση της ιδέας και των αξιών της αειφορίας σε κάθε πλευρά της ζωής του, δηλαδή στη διοίκηση, στη μαθησιακή διαδικασία, στη διαχείριση των κτηρίων, στις μετακινήσεις από και προς το σχολείο, στις σχέσεις του σχολείου με τη σχολική και την ευρύτερη τοπική κοινότητα.
Για το βραβείο του αειφόρου σχολείου υπάρχουν σχεδόν 40 διαφορετικοί δείκτες που σχετίζονται με:
- παιδαγωγικά ζητήματα, όπως διδακτικές επισκέψεις, συμμετοχή σε προγράμματα κ.α.,
- κοινωνικά και οργανωτικά ζητήματα, για παράδειγμα αιμοδοσίες, σεμινάρια και ενημερώσεις, αισθητικές παρεμβάσεις κ.α. και
- περιβαλλοντικά ζητήματα όπως ανακύκλωση, δενδροφυτεύσεις, εξοικονόμηση ενέργειας κ.α.
Στο διαγωνισμό συμμετείχαν φέτος περισσότεροι από 32.000 μαθητές και 1700 εκπαιδευτικοί, με επιτεύγματα που κυμαίνονται ευρέως από σχετικά ικανοποιητικά έως εκπληκτικά. Ωστόσο, κανένα από τα σχολεία που συμμετείχαν δεν έμεινε απαθές και όλα έκαναν πράγματα που συνήθως δεν κάνουν τα περισσότερα σχολεία.
Το σχολείο μας συμμετείχε για πρώτη φορά στον διαγωνισμό στην κατηγορία Επαγγελματικά Λύκεια και Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα (ΕΠΑΛ-ΣΕΚ). Σχετικά με τις δράσεις που υλοποιήθηκαν τη φετινή χρονιά, σύμφωνα με το διευθυντή του σχολείου κο Κωνσταντούλα, το 2ο ΕΠΑΛ υλοποίησε ή πρωταγωνίστησε σε περισσότερες από 60 διαφορετικές δράσεις ή εκδηλώσεις με τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας.
Το μεγάλο παράπονο όμως ήταν η ανύπαρκτη συμμετοχή των γονέων και κηδεμόνων σ΄αυτές τις δράσεις. Μάλιστα ενώ στους περισσότερους δείκτες το σχολείο έλαβε βαθμό πολύ καλό ή άριστο, δυο δείκτες μόνο είχαν βαθμό μηδέν οι οποίοι σχετίζονται με την λειτουργία και τη συμμετοχή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων στις αντίστοιχες δράσεις. Αυτός ήταν και ο λόγος που το σχολείο δεν μπόρεσε να πάρει μία από τις δυο πρώτες θέσεις που εξασφάλιζαν και πρόσκληση στο Στρασβούργο (Ευρωκοινοβούλιο) για μια ομάδα μαθητών του σχολείου.
Ο κος Κωνσταντούλας δήλωσε: "είναι κρίμα που οι γονείς και κηδεμόνες δεν έρχονται να καμαρώσουν αυτά που πετυχαίνουν τα παιδιά τους" ενώ για την επόμενη χρονιά είπε ότι στόχος πλέον είναι μια από τις δυο πρώτες θέσεις στον αντίστοιχο διαγωνισμό.